۱۳۸۷ اسفند ۴, یکشنبه

3 اسفند 87

چند روزی است درگیر مسائل انحلال انجمن اسلامی دانشگاه و همینطور بحث موضع گیری انتخاباتی تحکیم هستم.
امروز هم که بچه های انجمن مثل روزها و ماه های گذشته جلسه گذاشته بودند و در مورد هزینه زا بودن فعالیت های دانشجویی صحبت میکردند. بحث های خسته کننده ای که آنقدر تکراری شده است که دیگر حوصله ی شنیدنشان را ندارم. نمی دانم چرا باید در مورد کارهای نکرده و هزینه های اعمال نشده صحبت کنیم. متاسفانه در حال حاضر به علت ایجاد جو رعب و وحشت در بدنه ی جنبش دانشجویی و همین طور افزایش هزینه ی فعالیت سیاسی در دانشگاه ها، فعالین دانشجویی هم تحت تاثیر قرار گرفته و حاضر به ادامه فعالیت های خود نیستند. بیرون آمدن از این جو و همین طور انگیزه یافتن برای ادامه فعالیت بحث مفصلی میطلبد که شاید در آینده به آن بپردازم.
امروز به دیدار چند تن از اعضای نهضت آزادی رفتیم. بنا به قراری که تنظیم شده بود به همراه تعدادی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به دیدار دکتر یزدی و مهندس توسلی رفتیم.
بحث های مفصلی شد. از مواضع نهضت نسبت به تحکیم و توضیح در مورد وضعیت دانشگاه ها تا مباحث انتخاباتی.
در مورد دانشگاه در مواردی انتقاداتی نسبت به فعالیت های انجمن های اسلامی مطرح گردید که سعی کردیم با ارائه توضیحاتی شفاف سازی کنیم، که در کل موثر و مفید واقع گردید. گویی دوری ما در این چند ماه از گروها و نهاد های مختلف و تاکید بیشتر بر فعالیت درون دانشگاه به سوءظن هایی در مورد تحکیم دامن زده است که خوشبختانه با انجام این دیدار ها توانسته ایم ذهنیت درستی را از وضعیت فعلی دفتر تحکیم در بین اشخاص و گروهای مختلف ایجاد کنیم.
در مورد انتخابات نیز در مواردی اختلاف نظرهایی با این بزرگواران داشتیم. که شاید عمده ی این اختلاف نظرها به دیدگاه انتقادی تحکیم نسبت به عملکرد آقای خاتمی مربوط می شد. به جز بحث مربوط به خاتمی کلیات نگاه ما به شرایط فعلی همسو و مشترک بود.